0 מוצרים
סה"כ

המדריך לסאונד איכותי בגיימינג וסטרימינג

Gaming Sound
זמן אספקה: 14 ימי עסקים בהתאם למלאי , קיימת אפשרות לאיסוף עצמי
למה לקוחות קונים אצלנו:
  • אפשרות לעד 12 תשלומים ללא ריבית 
  • איסוף עצמי - אשדוד (בתיאום מראש בלבד), קניה מאובטחת ושירות לקוחות מעולה 
משלוח חינם משלוח חינם
קניה בטוחה

מידע נוסף

איך לשדר סאונד איכותי מהמחשב ל-Twitch או הקלטה של סרטונים ל-YouTube?

רוצים לזכות בציוד סאונד מקצועי לשידור והקלטה מתנת חלילית? פרטים בסוף הכתבה !

תחום משחקי המחשב פרץ בשנים האחרונות לעולם השידורים החיים.

גיימרים מרחבי העולם מקליטים סרטונים, משדרים, מקריינים ונותנים פרשנות חיה למשחקי E-Sports. הדרישה ליצירת תוכן איכותי בתחום הגיימינג רק עולה משנה לשנה ואלו שמעוניינים לעסוק בתחום נתקלים בדרישות מערכת שלעיתים אינן פשוטות כלל. מעבדים וכרטיסי מסך חזקים במיוחד לצד אינטרנט ברוחב פס גדול הם רק נקודת ההתחלה.

 

למה בכלל הסאונד חשוב?

המוח האנושי מקשר באופן אוטומטי בין תמונה לסאונד, זהו רגע קריטי בו הצופה יכול לשקוע בעולם שמוצג בפניו או להתנכר ולהתנתק ממנו.

דמיינו לעצמכם שהגעתם לקולנוע לצפות בסרט אקשן אך במקום להפעיל את מערכת הסאונד האיכותית במקום אחד הסדרנים נעמד עם מכשיר הטלפון שלו ומשמיע דרכו את הסאונד של הסרט…

בלי לשים לב, התרגלנו כצופים לסטנדרט מסויים וכל ירידה מאיכות זו מרגישה לנו כאילו התוכן הוא חובבני או לא איכותי מספיק.

 

איך זה קשור לסטרימינג וגיימינג?

גיימרים רבים מסתפקים במיקרופון צ’אט ואוזניות גיימינג סטנדרטיות להפקת התוכן וזה בסדר גמור אך אם ברצונכם ליצור תוכן מושך יותר שישאב את הצופים רצוי להכיר את האלמנטים הבסיסיים שמרכיבים סאונד איכותי. אנו מעוניינים להמנע מהסיטואציה בה לאחר שהשקעתם שעות משחק \ עבודה רבות גיליתם כי הסאונד שהוקלט הינו ירוד ומפחית מערכו של התוכן הויזאלי.

גם אם אתם מומחים בכל הנוגע לרכיבי המחשב ייתכן ותוכלו להעזר במדריך הבא בכדי להבין באילו דרכים ניתן לשפר גם את תחום הסאונד בזמן הקלטה או שידור חי.

כאשר אנו מתעמקים בהקלטת סאונד איכותי ייתכן שנתקל בבעיות המוכרות לטכנאי סאונד כמו רעשי, עיוותים (דיסטורשן) ועוד…

 

*המדריך מתייחס ברובו לגיימינג ושידור על מחשבי PC מבוססי מערכת ההפעלה Windows אך משתמשי Mac יכולים בד"כ להעזר בפתרונות דומים אך כמובן שיש לוודא תאימות מול התוכנות והמוצרים.

אין דרך אחת מושלמת להקלטת קריינות לגיימיניג, הבחירה בדרכי העבודה הינה תלויה באילוצים טכניים,נוחות והעדפות אישיות. 

הציוד עשוי להשתנות בסיטואציות שונות, אך הבסיס לשידור והקלטה מתבסס על מספר מוצרים בסיסיים:

• מיקרופון לקריינות

• כרטיס קול שמעבד את האותות האנאלוגיים והדיגיטליים

• אוזניות להאזנה בזמן אמת לסאונד של המשחק והמיקרופון בו זמנית

• תוכנה או שירות להקלטה ושידרות

 

אוזנייה עם מיקרופון מובנה הינו שילוב נפוץ מסיבות של נוחיות וקלות תפעול.

סטרימינג, שידור חי והקלטת קריינות בזמן אמת

בסיטואציה של שידור חי יש לנו צורך להתמודד עם לפחות שני מקורות שונים, הסאונד של המשחק והמיקרופון שנועד לקריינות. שתי בעיות צצות מייד:

1. מיקרופון צ’אט סטנדרטי למחשב נועד בבסיסו להעברה מהירה של סאונד עבור תוכנות כמו Team Speak, Curse או Skype, החיבור למחשב נעשה ישירות דרך חיבור “1/8 או ישירות דרך USB. מיקרופון שכזה אינו מסוגל לתפוס את מלוא האיכות, הדינמיקה והתדרים שמפיק הקול האנושי והתוצאה היא בד”כ סאונד רזה וחסר “נפח”.

 

2. תוכנות רבות כמו Shadow Play או OBS מציעות פתרון של שילוב בין שני מקורות סאונד או יותר, חלקן אפילו חינמיות או דורשות תשלום סמלי אך הן מתבססות על כרטיס הקול הפנימי ויכולות עיבוד הצליל המובנות ב-Windows. התוכנה עצמה מבצעת את עבודתה מצויין אך הרכיבים הפיזיים (החומרה) בהם המחשב משתמש משפיעים על איכות הצליל שהתוכנה משדרת או מקליטה.בנוסף, המיקסר המובנה במערכת ההפעלה מוגבל ביכולותיו לעיבוד צליל של שידור חי, מעביר איכות צליל ירודה ואינו נוח לשימוש בזמן אמת. 

 

אז מה עושים?

מתוך ההבנה שמיקרופון איכותי (שממש לא חייב להיות יקר מאוד) הוא מוצר בסיסי לשידור אנחנו יכולים לבחור באחת משתי גישות:

 Rode NT-USB

1. מיקרופון איכותי בחיבור USB – חברות יצרן רבות מכירות את הצורך במיקרופון איכותי גם לקהל ביתי. בעבר איכויות אלו היו שמורות רק לאולפני הקלטה ועלו הרבה מאוד כסף והשימוש במוצרים דרש ידע טכני נרחב. כיום מיקרופונים מבוססי חיבור USB מאפשרים חיבור ישיר למחשב ב-Plug & Play ומספקים איכויות גבוהות לשידור והקלטה של סרטונים.

 

חשוב לדעת - חשוב שהמיקרופון יכיל בתוכו ממשק קול כלומר יאפשר לכם חיבור אוזנייה ישירות למיקרופון שדרכה תשמעו גם את הסאונד מהמחשב וגם את הקול שלכם בזמן השידור. לצורך נוחות בקביעת העוצמות בזמן אמת רצוי שיהיה על המיקסר גם כפתור MIX בסיסי שייאפשר לכם לווסת ולאזן את העוצמה של המשחק מול עוצמת הדיבור שלכם בזמן אמת.

 

טיפ: מיקרופונים איכותיים רגישים מאוד ולכן מילים ואותיות מסויימות (בעברית אותיות פוצצות) יוצרות משבי רוח בזמן הדיבור שעשויים להכניס את המיקרופון למצב עיוות (Distorition) שיפגע באיכות הצליל. בכדי להפיק סאונד איכותי ואיכותי יש להתרחק מספר סנטימטרים מהמיקרופון ולהשתמש במגן רוח (“פופר”).

 המיקרופון NT-USB של חברת RODE האוסטרלית הוא דוגמא מצויינת לשילוב של כל תכונות אלו (סאונד איכותי, חיבור USB, מיקסר מובנה ואפילו מגן רוח וסטנד ייעודי להצבת המיקרופון על שולחן העבודה).

 

 

2. מיקרופון וכרטיס קול עם LOOPBACK - זהו פתרון שפותח יותר אפשרויות. השילוב בין מיקרופון איכותי לכרטיס קול יאפשר לכם לבצע שידור והקלטה אך גם ישמש כלי עבודה נוח לתוכנות עריכה של וידאו ומוסיקה. שוק כרטיסי הקול כיום הינו רווי ביותר. מאות חברות שונות מציעות מגוון עצום של כרטיסי קול שונים עם פרמטרים שלרובנו אין באמת רצון וזמן להתעמק בהם. בבסיסו כרטיס הקול נועד בכדי לעבד את סאונד במחשב בצורה איכותית ולאפשר לכם תפעול נוח בזמן אמת של עוצמת המיקרופון והאוזניות.

 

חשוב לציין – אין צורך לרכוש כרטיס קול באלפי שקלים בכדי להפיק סאונד איכותי לוידאו ושידור ב-Streaming אך חשוב להכיר את התכונות הרלוונטיות לגיימרים.

 

אז איזה כרטיס קול לבחור ? 

הדרישות הן פשוטות: 

• חיבוריות USB נוחה ב-Plug & Play ותפעול קל בזמן אמת על גבי הכרטיס עצמו.

• לפחות כניסה מקצועית אחת למיקרופון שמסוגלת להגביר מיקרופון ללא הוספה של רעשי עבודה נלווים.

• חיבור איכותי לאוזניות ורמקולים.

• תכונת LOOPBACK

 

בעוד שרוב כרטיסי הקול יענו בקלות על שלושת התכונות הראשונות חשוב להבין מה היא תכונת ה-LoopBack וכיצד היא משרתת אותנו כגיימרים. 

LoopBack מאפשרת לכרטיס הקול לשלב בזמן אמת את הסאונד של המיקרופון עם הסאונד של המחשב לערוץ שידור סטריאופוני ישירות לאתר הסטרימינג או לתוכנה אליה אתם מקליטים. 

זוהי אינה תכונה שקיימת ברוב כרטיסי הקול לכן חשוב לבדוק שהיא קיימת במפרט הטכני ולציין אותה בפני המוכר כאשר ניגשים לרכישה.

 

חברת Steinberg המוכרת בעולם הסאונד בזכות התוכנה CUBASE השיקה בשנים האחרונות סדרה שלמה של כרטיסי קול המציעים את תוכנת ה-LOOPBACK לשימושם של סאונדמנים וגיימרים כאחד. 

לפרטים נוספים לגבי כרטיסי הקול מבית Steinberg הקליקו כאן

 

LOOPBACK בכרטיסי הקול מסדרת UR של Steinberg 

ומה עם אוזניות?

הדגשים העיקריים כאן הם על איכות שמע, נוחות ועמידות. חשוב מאוד שהאוזנייה תהיה נעימה לחבישה לאורך זמן מכיוון שבד"כ נשתמש בה במשך שעות ארוכות. אוזנייה איכותית אמורה לשמש אתכם במשך שנים רבות אך רפידות האוזניים עשויות להתבלות עם הזמן לכן בחשיבה לעתיד כדאי לבדוק האם ניתן לרכוש כריות אוזניים חלופיות לאוזניה והאם ניתן להחליפן בקלות במידת הצורך. חשוב לחבוש ולנסות את האוזנייה לפני הרכישה ולבחור בעיצוב On-Ear  או Over-Ear שמקיף את האוזן כולה.

כדאי לדעת -

• אוזניות בעיצוב סגור (אטומות) יבודדו רעשי סביבה טוב יותר ויאשרו לכם להתנתק מהסביבה אך באותה העת עשויות להיות לא נעימות לחבישה לזמן ארוך מכיוון שהאיטום מונע מאוויר להכנס אל האוזן שלכם ויוצר תחושת “מחנק” באוזניים והזעה.

• אוזניות בעיצוב פתוח יבודדו פחות את רעשי הסביבה אבל יאפשרו לאוזניים “לנשום” לאורך זמן.

 

האוזניות Custom One Pro ו-Custom One Street של חברת Beyerdynamic הן דוגמא יוצאת מהכלל מכיוון שהן משלבות סאונד באיכות גבוהה ואפשרות להתאמה לעבודה בפורמט אוזנייה פתוחה או סגורה לפי התחושה האישית שלכם באותו הרגע.

 

רעשי סביבה והדהוד

זוהי אולי אחת הבעיות הקשות ביותר בתחום הסאונד…

מניעת רעשים והדהוד הינו נושא שמעסיק מומחים באקוסטיקה וסאונד ולעיתים הפתרונות הם יקרים מאוד ולא נגישים לכל אחד.

בסביבה עירונית קשה מאוד למצוא חדר מבודד מרעשי סביבה.

במקרה של גיימינג נוכל להתנחם בעובדה שהסאונד מהמשחק עצמו יכול לכסות על רוב רעשי הסביבה שמוקלטים דרך המיקרופון (כל עוד הרעש אינו קיצוני ובולט במיוחד).

הדהוד היא תופעה קצת שונה – על רגל אחת בחדר מהדהד הקול שלכם חוזר מהקירות אל המיקרופון ויוצר מצב של סאונד קריינות “מרוח”. הסיבות להדהוד הן החומר ממנו בנוי החדר, גודל החדר ומשטחים מחזירים שנמצאים בו (מו מראות למשל…) התוצאה היא שהקריינות קשה להבנה ומאמץ את הצופים להאזין טוב יותר. אף אחד לא אוהב להתאמץ בזמן צפייה, אז מה עושים?

 

יש כמה פתרונות:

בלי יותר מידי הוצאות – הוסיפו ריהוט לחדר כמו ספות, ארונות ספרים, מיטה וכו’… כל רהיט כזה יפחית במידת מה את ההדהוד בחדר. נסו לחפות על המיקרופון עם חומרים סופגים שימנעו מההד לחזור אל המיקרופון רק הזהרו שלא לחנוק לגמרי את הסאונד.

 

פתרון בקטנה – מוצרי אקוסטיקה לחיפוי מיקרופונים ייצרו חוצץ בין המיקרופון לשאר החדר יפחיתו את ההדהוד באופן משמעותי ויעזרו לקול שלכם להיות ברור יותר. מוצרים אלו באים בכל גדלים צורות ומחירים ורצוי להתעניין על איכותם ויכולת הספיגה שלהם. יצרני אקוסטיקה טובים ידאגו לשים באתר שלהם את מקדם הספיגה של המוצר והאפקטיביות שלו לתדרים מסויימים. דוגמה למוצר שכזה הוא ה Flexi Screen של חברת Vicoustic.

 

 

טיפול אקוסטי כולל לחדר - פתרון מצויין אך חשוב לעשותו נכון. אם ברצונם לטפל בחדר בו אתם עובדים אנו ממליצים להעזר באנשי מקצוע לתכנון אקוסטי. חלילית מציבה לרשותכם צוות מקצועי שנותן ייעוץ אקוסטי בחינם ומגוון גדול מוצרים בתחום שניתן להתאים לכל סיטואציה.

לסיכום, 
תחום הסאונד לשידור באינטרנט והפקת תוכן של גיימינג הוא תחום שחשוב להכיר. אין חובה לבצע את כל הפתרונות שהוצעו כאן אך גם אם תיישמו אפילו אחד מהם תוכלו להרגיש בהבדל בתוצאה הסופית שהיא למעשה השידור שלכם או הסרטון שהעלתם ליוטיוב. חברת חלילית משרתת מזה שנים את תחום הסאונד המקצועי ואנו שמחים לחלוק אתכם הגיימרים את סודות המקצוע בכדי לשעזור לכם לשפר טכנית את התוכן אותו אתם מפיקים. לכל שאלה בנושאים הנ"ל או על מוצרים שונים המתאימים לתחום הגיימינג אתם מוזמנים לפנות לאנשי במכירות שלנו דרך אתר חלילית או בטלפון 03-6822917.

~​ no-lazy

יורדים לאילת בקרוב?
בצעו את ההזמנה לפני הגעתכם לאילת והמוצרים יחכו לכם בסניף!
בחרו מוצרים וסמנו את האפשרות של "איסוף באילת" בעגלת הקניות.
בסיום ההזמנה, מלאו את פרטי הכרטיס האשראי כאמצעי ביטחון בלבד. תשלום העסקה מתבצע באילת
* בהתאם למלאי הזמין