0 מוצרים
סה"כ

כיצד תבחרו את המיקרופון המתאים לכם? המדריך המלא

MicrTypes
זמן אספקה: 14 ימי עסקים בהתאם למלאי , קיימת אפשרות לאיסוף עצמי
למה לקוחות קונים אצלנו:
  • אפשרות לעד 12 תשלומים ללא ריבית 
  • איסוף עצמי - אשדוד (בתיאום מראש בלבד), קניה מאובטחת ושירות לקוחות מעולה 
משלוח חינם משלוח חינם
קניה בטוחה

מידע נוסף

 

בין אם אתם מופיעים בהופעה חיה, מקליטים פודקאסט או מפיקים את הלהיט הבא באולפן הביתי, המיקרופון הוא המרכיב הקריטי ביותר בתהליך ההקלטה.
אך בעולם של היום שבו מדי שנה יוצאים לשוק מאות דגמי מיקרופון חדשים, הבחירה במיקרופון הספציפי לו אתם זקוקים, עלולה להיות מאתגרת ואף לעיתים כמעט בלתי אפשרית.
המאמר הזה יעסוק בסוגי המיקרופונים השונים ואיך כל אחד יכול למצוא את המיקרופון שהכי יתאים לצרכיו האישיים.

אז רגע לפני שנצלול לסוגים השונים של המיקרופון, בואו נסביר מה הוא מיקרופון בכלל ומה תפקידו;
בקצרה, המיקרופון קולט גלי קול המגיעים מהסביבה, ובאמצעות הדיאפרגמה (ממברנה דקה הנעה בהתאם לגלים הללו) הוא ממיר אותם לאותות חשמליים שניתן לשלוח לאחר מכן למיקסר או כרטיס קול. המשמעות היא שהמיקרופון הוא החלק הראשון בשרשרת ההקלטה/הגברה, ולכן הבחירה במיקרופון התואם את הצרכים שלכם היא קריטית לקבלת תוצאה איכותית וטובה.
ישנם שלושה סוגי מיקרופון עיקריים המצויים כיום בשוק: מיקרופון דינמי, קונדנסר וריבון.

 

המיקרופון הדינמי

המיקרופון הדינמי הוא העמיד והוורסטילי ביותר מבין סוגי המיקרופון השונים. הוא מצריך עוצמה חזקה יחסית של גלי קול על מנת להזיז את הדיאפרגמה ולכן קולט באופן משמעותי יותר רק את מקור הצליל המגיע אליו מקרוב – באופן יחסי הרבה יותר מאשר מקורות צליל רחוקים (הסביבה).
מהסיבות הללו, המיקרופון הנפוץ ביותר במופעים חיים הוא הדינמי, מכיוון שבהן יש צורך לדחות או להגביר כמה שפחות את הרעשים המפריעים מהסביבה ולקלוט בעיקר את מקור הצליל הקרוב ביותר אליו. בנוסף יש צורך במיקרופון עמיד שיכול לעמוד בתנאים מעט יותר מאתגרים.

המיקרופון הדינמי טוב במיוחד עבור מקורות עם רמת לחץ קול (SPL) גבוהה, כגון תופים, מגברי גיטרות חשמליות, כלי נשיפה ממתכת ולעיתים גם שירה, אשר יכולים לגרום יחסית בקלות לעיוות (דיסטורשן) במיקרופונים הרגישים יותר.

 

הקונדנסר

מיקרופון הקונדנסר הוא רגיש יותר, ואפשר גם לומר מתוחכם/מדויק יותר מהדינמי; הוא מסוגל לקלוט מקורות צליל חלשים, כמו כן, גם מקורות צליל אשר נמצאים במרחק גדול יותר ממנו, ולרוב מסוגל לקלוט טווח תדרים רחב יותר מהמיקרופון הדינמי, מה שמספק “תמונה” מדויקת ונאמנה יותר למקור.

מכיוון שהוא רגיש, הוא עלול להיות פחות אידיאלי עבור שימוש על מקורות עם רמת לחץ קול (SPL) גבוהה, כגון תופים, אך הוא מעולה עבור מקורות מעט עדינים מכיוון שהוא קולט ניואנסים רבים יותר לעומת הדינמי.

חשוב לציין שכדי שקונדנסר יפעל, הוא צריך לקבל מתח חשמלי של 48V ממקור חיצוני הנקרא Phantom Power שיכול להגיע מהמיקסר או מכרטיס הקול, או מהמחשב אם מדובר בקונדנסר בחיבור USB.

בשל רגישותו ובשל בנייתו המעט פחות עמידה, השימוש הנפוץ ביותר בקונדנסר הוא באולפני הקלטה , בהם אין רעשי רקע מפריעים שהוא עלול לקלוט, ואיכות הצליל בהקלטה היא הדבר החשוב ביותר.

ישנם שני סוגים של קונדנסרים: קונדנסר בעל דיאפרגמה קטנה וקונדנסר בעל דיאפרגמה גדולה.

 

 

קונדנסר בעל דיאפרגמה גדולה

כשחושבים על מיקרופון אולפן קלאסי, ככל הנראה הדבר הראשון שעולה לראש הוא קונדנסר בעל דיאפרגמה גדולה.
המיקרופונים הללו הם גדולים, נראים טוב, ומציעים טווח תדרים רחב ומאוזן. הם עובדים בצורה טובה כמעט על כל מקור צליל שתספקו להם, ומספקים את הסאונד האיכותי המשויך לרוב עם הקלטות אולפן איכותיות.
אם אתם מחפשים מיקרופון אחד לאולפן הביתי שלכם שיוכל להתמודד עם כמעט כל מקור, ללא ספק שווה לשקול קונדנסר בעל דיאפרגמה גדולה.

 

קונדנסר בעל דיאפרגמה קטנה

קונדנסר הדיאפרגמה הקטנה הוא האח הקטן של הדיאפרגמה הגדולה. למרות שהוא עשוי להיות קצת פחות מרשים למראה, לעיתים הוא אף יותר יעיל לסיטואציה הנכונה.
המיקרופונים הללו מציעים הנחתה קלה בתדרים הנמוכים אך מפצים על כך עם היענות גבוהה יותר של התדרים הגבוהים ברמה הכי גבוהה שאפשר לקבל, מה שהופך אותם למושלמים עבור הקלטות של כלים בהם בהירות וצלילות זה אלמנט חשוב, למשל בהקלטת גיטרה אקוסטית, אובר הדס לתופים, כלי קשת ועוד.

פעמים רבות המיקרופונים הללו מגיעים בזוגות כך שניתן להשתמש בהם כדי ליצור תמונת סטריאו מדויקת ואמינה.

 

מיקרופון הריבון

מיקרופון הריבון היה פופולרי ביותר בשנות ה-50 וה-60, אך כיום הוא עושה קאמבק וצובר פופולריות מחדש.

מבין סוגי המיקרופון הוא השביר ביותר וגם לרוב אינו זול במיוחד, אך הוא מספק סאונד וינטג’י חמים כך שהרבה אולפני קצה עליון מחזיקים בו למקרה שיצטרכו את הסאונד הספציפי.
הריבון הוא מעולה בעיקר עבור מקרים בהם מחפשים את הסאונד הייחודי שלו ועבור מקורות עם הרבה תדרים גבוהים חותכים במיוחד אשר רוצים קצת “לעגל”, כגון אובר הדס לתופים, גיטרות חשמליות וכלי נשיפה ממתכת.

טיפ קטן – בשל עדינותו יש להיזהר מלהשתמש בריבון כאשר יש מתח Phantom, מכיוון שזה יכול לפגוע במיקרופון.

 

מנורות (Tube) או טרנזיסטור (FET)

העוצמה אשר מספקת הקפוסלה של מיקרופון קונדנסר היא חלשה באופן טבעי, לכן כל הקונדנסרים (וגם חלק ממקרופוני הריבון) משתמשים בהגברה פנימית של האות היוצא מהקפסולה לפני שבכלל האות הזה מגיע ליציאה ומשם לשאר מערכות ההגברה/הקלטה.

המגברים הפנימיים הללו יכולים להיות בנויים באמצעות שילוב של מנורות או באמצעות טרנזיסטורים, כאשר לכל אחת מהאופציות יש תכונות ו"אופי" מעט שונים. מיקרופוני מנורות נוטים להישמע “חמימים” ויכולים להוסיף צבע וסטורציה (נפח הרמוני נוסף) לאודיו, בעוד שטרנזיסטורים נוטים לספק אודיו יותר ניטרלי.

לפני המצאת הטרנזיסטור ותחילת שימושו בעלום המיקרופונים (סוף שנות ה-60), כל המיקרופונים השתמשו בטכנולוגיית מנורות. לכן פעמים רבות משייכים את הסאונד הייחודי של המנורות לאומנים מוקדמים יותר כגון The Beatles, Pink Floyd, The Rolling Rtones ועוד, ומייחסים להם אופי וינטג’ ורטרו.

הבחירה בין מיקרופון מנורות למיקרופון טרנזיסטור היא כמובן תלוית סיטואציה, אך ניתן להגיד בפשטות שהיא בעיקר עניין של האם מחפשים סאונד “נקי” יותר או סאונד מעט יותר וינטג’ “חמים”. וכמובן גם עניין של תקציב, שכן מיקרופונים מנורות נוטים להיות יקרים יותר מטרנזיסטורים.

*הערה: לא מומלץ לקנות מיקרופון מנורות זול מדי רק בשביל “הקטע”, שכן הוא עלול להיות עם רעש עצמי חזק אשר יפגע באיכות השמע.

 

אז איך בוחרים?

כמובן שאין תשובה אחת לשאלה הזו, וכדי לגשת אליה השאלה הכי חשובה שאתם קודם כל צריכים לשאול את עצמכם היא “מהם הצרכים שלי?”

לדוגמה, אם אתם מחפשים מיקרופון לפודקאסט שלכם, ככל הנראה קונדנסר סטנדרטי יספק אתכם, או אפילו קונדנסר USB שיחסוך הוצאה נוספת על כרטיס קול. אך אם אתם מקליטים באזור מאד רועש או מקור בעל עוצמת שמע גבוהה (כגון מגברי גיטרה) או בחדר מאוד בעייתי אקוסטית כגון חדר ממ"ד שאינו מטופל, אולי עדיף לשקול מיקרופון דינמי שיקלוט רק את הקול שלכם בלי רעשי הרקע ויספק הקלטה “נקיה” יותר.

דוגמה נוספת, אם אתם מחפשים מיקרופון ראשון רב תכליתי עבור האולפן הביתי שלכם, קונדנסר הוא בחירה מעולה מכיוון שהוא יכול להתמודד עם שירה וכמעט עם כל כלי נגינה בצורה טובה.

לעומת זאת, אם אתם מחפשים מיקרופון שיתאים לשירה על במה רועשת, אין ספק שמיקרופון דינמי לשירה יספק תוצאות מעולות.
לא משנה מה הצרכים שלכם, יש מיקרופון שיכול לספק אותם. וכעת יש לכם גם את הידע לבחור אותו. אז למה אתם מחכים? כנסו אלינו לאתר, מצאו את המיקרופון האולטימטיבי עבורכם והתחילו ליצור!

~​ no-lazy

יורדים לאילת בקרוב?
בצעו את ההזמנה לפני הגעתכם לאילת והמוצרים יחכו לכם בסניף!
בחרו מוצרים וסמנו את האפשרות של "איסוף באילת" בעגלת הקניות.
בסיום ההזמנה, מלאו את פרטי הכרטיס האשראי כאמצעי ביטחון בלבד. תשלום העסקה מתבצע באילת
* בהתאם למלאי הזמין